• Νέο Λύκειο: Αλλαγές στον τρόπο προαγωγής των μαθητών της Α’ Λυκείου.

    Posted on July 3, 2014 by Πράξη & Θεωρία in Το Νέο Λύκειο.

    Αλλαγές στην προαγωγή των μαθητών στην Α' Λυκείου.

    Χαμηλώνει ο βαθμολογικός πήχυς για την προαγωγή στα δύο βασικά μαθήματα της Α΄ Λυκείου, δηλαδή στην Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά σε μία προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να μειώσει το ποσοστό των μαθητών που «έμεινε» σε ένα ή περισσότερα μαθήματα και παραπέμπεται σε επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ, το ποσοστό απόρριψης είναι κατά μέσο όρο 25%, ενώ ανά σχολείο ή μάθημα μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και το 40% .

    Συγκεκριμένα, έως και σήμερα προκειμένου να προαχθούν οι μαθητές θα έπρεπε να συγκεντρώσουν τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της Ελληνικής Γλώσσας (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των Μαθηματικών (Άλγεβρα και Γεωμετρία). Αν, για παράδειγμα, κάποιος μαθητής βαθμολογούνταν με 8 στην Άλγεβρα και 10 στη Γεωμετρία, τότε θα παραπεμπόταν για επανεξέταση το Σεπτέμβριο στο μάθημα της Άλγεβρας.

    Με την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση βελτιώνεται ο τρόπος υπολογισμού των βαθμών και της προαγωγής των μαθητών και δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων.

    Παράδειγμα:

    Μαθητής στις προαγωγικές εξετάσεις βαθμολογείται με 8 στην Άλγεβρα και 14 στη Γεωμετρία. Με το υφιστάμενο καθεστώς βαθμολόγησης και προαγωγής ο μαθητής θα παραπέμπονταν το Σεπτέμβριο για το μάθημα της Άλγεβρας.

    Με το νέο σύστημα βαθμολόγησης, ο μαθητής προάγεται καθώς ο μέσος όρος της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας είναι 11 (8+14=22/2=11).

    Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς.

    Με την προωθούμενη νομοθετική πρωτοβουλία δεν επέρχεται καμία αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης των μαθημάτων Φυσική, Χημεία και Βιολογία, όπου απαιτείται μέσος όρος και στα τρια μαθήματα τουλάχιστον 8 για την προαγωγή του μαθητή.

    «Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς», τονίσθηκε από το υπουργείο Παιδείας.

    Η Τράπεζα Θεμάτων.

    Σε ό,τι αφορά την Τράπεζα Θεμάτων, από το υπουργείο επισημάνθηκε ότι με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις.

    Ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος σε συνέντευξή του χθες στον ΒΗΜΑ FM υπογράμμισε ότι υπάρχει εμπιστοσύνη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο θεσμό αυτό, ο οποίος δεν θα καταργηθεί, αλλά θα παραμείνει σε ισχύ με βελτιώσεις, εφόσον απαιτηθεί.

    Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων».

     

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>